Fotonentherapie

Wetenschappelijk is vastgesteld, dat onze lichaamscellen zelf licht maken en uitzenden, en licht gebruiken voor de communicatie met andere cellen (o.a. Duitse biofysici onder leiding van Prof. F.A. Popp 1975). Dit licht kreeg de naam biofotonen (bio betekent leven en foton betekent licht).
Onze cellen wisselen deze biofotonen uit in de vorm van laserachtig licht. Enerzijds om informatie over te dragen, anderzijds om energie te krijgen voor hun eigen stofwisseling. Biofotonen als dragers van informatie en energie, waardoor alle cellen in ons lichaam samenhangend kunnen functioneren en met elkaar kunnen communiceren. Alle lichaamsfuncties kunnen zo aangestuurd worden. Ons totale lichaam heeft deze biofotonen nodig om gezond te kunnen blijven werken.

Om te kunnen leven hebben we licht nodig, de natuurlijke directe bron van fotonen is de zon, het lichaam neemt ze op via de ogen en de huid. Een indirecte bron van fotonen is onze voeding: via fotosynthese in planten wordt zonlicht opgeslagen in planten. Ons lichaam kan ook fotonen van andere lichtbronnen dan de zon opnemen, maar dan moet dit licht aan specifieke kenmerken voldoen. Dit vermogen van ons lichaam vormt de basis van fotonentherapie.

Bij ziekte functioneren cellen niet optimaal en is hun lichtintensiteit verminderd. Toevoegen van licht, gelijksoortig aan ons lichaamseigen licht, coherent licht, laser licht, kan helpen. Het stimuleert de cellen tot zelfherstel. Het licht dat wordt ingezet bij fotonentherapie wordt via de ogen en de huid opgenomen  en vervolgens met de snelheid van het licht door het hele lichaam verspreid. Het stimuleert de functie van alle lichaamscellen, waardoor de werking van het hormoonstelsel, het   immuunstelsel, het zenuwstelsel en alle overige orgaansystemen verbetert. Ook op het mentaal-emotionele vlak treedt een verbetering op.

Fotonentherapie, ook wel softlasertherapie wordt hier toegepast middels een innovatief medisch apparaat: de Hyper-Photon 3D. Dit apparaat levert laserlicht in lage intensiteit (softlaserlicht) dat gepulseerd wordt toegediend, waarbij de frequentie waarin dit gebeurt, geheel lichaamseigen is: de hersengolven hebben dezelfde frequenties.

Gecombineerde toepassing met homeopathische middelen vormt het een uiterst effectieve behandelingsmethode bij

• spier- en gewrichtsklachten
  • sportblessures
  • slecht genezende wonden